Πανοπλίες της Ύστερης Ελλαδικής Περιόδου / Μυκηναϊκές

Μυκηναϊκό μπρούτζινο αμφίστομο ξίφος

1300-1200π.Χ

Αντίγραφο Μυκηναϊκού ξίφους (1300-1200 π.Χ) με μπρούτζινη επιμήκης αμφίστομη λεπίδα ( τυπολογία : Naue II Group B ) συνολικού μήκους 85 εκατοστών συμπεριλαμβανομένης της λαβής. Για το ξύλινο τμήμα της λαβής έχει χρησιμοποιηθεί αποξηραμένο ξύλο ελιάς, από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένο και το χαρακτηριστικό διακοσμητικό τορνεμένο «πόμολο» στο τελείωμά της. Επτά χάλκινα πριτσίνια συγκρατούν τα οργανικά μέρη της λαβής πάνω στην μπρούτζινη λάμα με τα υπερυψωμένα πλαϊνά τοιχώματά. Το ιδιαίτερα περίτεχνο περίγραμμα του ξύλινου στοιχείου δημιουργεί ένα εντυπωσιακό αισθητικό αποτέλεσμα και προσδίδει μια καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία στο ξίφος. Περιμετρικά της κόψεως δύο παράλληλες « αυλακιές» διατρέχουν την λεπίδα.

Ένα δερμάτινο θηκάριο από χονδρό δέρμα προστατεύει την λεπίδα από οξείδωση αλλά και τον φορέα της από τυχόν ατυχήματα/κοψίματα. Η θήκη αποτελείται από συραμμένα στο χέρι τεμάχια δέρματος και εξωτερικά έχει ενυδατωθεί με κερί έτσι ώστε να αδιαβροχοποιηθεί. Αριστερά και δεξιά του στομίου της, μπρούτζινοι κρίκοι περασμένοι σε δερμάτινες βάσεις χρησιμεύουν ως σημείο πρόσδεσης του δερμάτινου τελαμώνα αναρτήσεως. Μπρούτζινες χυτευμένες ροζέτες έχουν τοποθετηθεί στις μετωπικές πλευρές του θηκαρίου ως επιπλέον διάκοσμος. Ένας δερμάτινος θύσανος στην απόληξη της θήκης συμπληρώνει την επιβλητική εμφάνιση. Ένα κειμήλιο για την σύγχρονη Ελλάδα. Made by Katsikis.

Άρθρα - Νέα

H αντίληψη της έννοιας του Ιστορικού χρόνου στον Παγανιστικό και Χριστιανικό κόσμο

H αντίληψη της έννοιας του Ιστορικού χρόνου στον Παγανιστικό και Χριστιανικό κόσμο

Η έννοια του χρόνου στην Εβραϊκή σκέψη, αν και απροσδιόριστο μέγεθος (Έζρας 10,13: «ο χρόνος είναι βροχή»), χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερη δυναμική η οποία κατά κοινή ομολογία εξέλειπε από τον Εθνικό κόσμο.

Aπό τον Αγαμέμνονα στον Θησέα. Μία ερμηνευτική απόπειρα δια μέσου των «Σφυρήλατων»

Aπό τον Αγαμέμνονα στον Θησέα. Μία ερμηνευτική απόπειρα δια μέσου των «Σφυρήλατων»

Πολύ συχνά προκύπτει το ερώτημα για το κατά πόσο η επιλογή ενός ολομεταλλικού θώρακα (αρθρωτού ή μη) κρίνεται καταλληλότερη σε σύγκριση με έναν οργανικό θώρακα (σύνθετου ή μη) και δευτερευόντως, ποιος από τους δύο αυτούς τρόπους θωράκισης ήταν πιο προσφιλής στους Έλληνες της Ηπειρωτικής Ελλάδος από τον 15o μέχρι τον 5ο π.Χ αιώνα.

Πληθυσμιακή εκτίμηση της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Αυτοκρατορίας

Πληθυσμιακή εκτίμηση της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Αυτοκρατορίας

Οι κοινωνικές, οικονομικές και πνευματικές δομές και απαγορεύσεις της Αρχαιότητας και των μέσων χρόνων δεν άφηναν περιθώρια για την αυτόνομη ανάπτυξη της στατιστικής επιστήμης και την εφαρμογή της στον δημογραφικό τομέα.